Support Engineers aan het woord

Terug

Natalja Siemons

''Een analytisch denkvermogen, heel goede communicatieve vaardigheden en inlevingsvermogen voor de klant zijn absolute musthaves.''

Functieomschrijving in eigen woorden
De functie die ik binnen Ormer bekleed is Teamleider Servicedesk. Mijn bezigheden zitten onder andere in het begeleiden van het team, coördineren van de incidentenstroom en aanspreekpunt van de klanten. Daarnaast doe ik hetzelfde werk als de rest van het team. Ik communiceer met de klanten en los problemen op.

Hoe ben je gestart bij Ormer?
Via een familielid ben ik bij Ormer terecht gekomen. Na mijn HBO studie zat ik te twijfelen wat ik wilde. Het betreffende familielid vertelde mij over de entry positie bij Ormer. Diezelfde dag heb ik mijn brief en CV gemaild en even later ben ik op gesprek gekomen. Toen ik aangenomen was, begon ik op de Servicedesk als 1e lijn support engineer. Van daaruit ben ik binnen een relatief korte tijd gegroeid naar teamleider.

Wat is het leukste aan het werk?
Het leukste vind ik dat mensen blij worden als je iets voor ze oplost, voor ze regelt of simpelweg een praatje maakt wanneer ik iets voor ze aan het oplossen ben. Het vele contact met de klant maakt mijn dag erg leuk en interessant. Zeker wanneer ik een storing heb opgelost, geeft dat enorm veel voldoening.
Wij als ServiceDesk zijn een enorm hecht team waar ik ontzettend trots op ben. Het is motiverend als je vraagstukken met elkaar kan bespreken en zo ook meer kennis opdoet. Daarnaast ben ik erg blij met alle doorgroeimogelijkheden. Iedereen heeft natuurlijk een bepaald doel. Bij Ormer word je de kans geboden om je doel te behalen. Je hoeft deze alleen maar te pakken!

Welke eigenschappen zijn onmisbaar als je bij Ormer ICT of haar klanten wilt werken?
Een analytisch denkvermogen, heel goede communicatieve vaardigheden en inlevingsvermogen voor de klant zijn absolute musthaves.

Hoe beschrijf jij jouw werkzaamheden?
In de ochtend stap ik binnen en ik kijk als eerst naar wat er nog open staat aan meldingen, of ik mijn collega’s ergens mee kan helpen en wat ik die dag in mijn agenda heb staan. Er is zo veel variatie in onze dagen en de dingen die je tegenkomt. De ene dag is het ook wat rustiger en de andere dag staat de telefoon roodgloeiend. Mijn werkzaamheden beschrijf ik als uitdagend, wisselend en bovendien erg leuk.


Ormer ICT is wettelijk verplicht om u toestemming te vragen voor het gebruik van cookies en soortgelijke technieken en u te informeren over het gebruik daarvan op onze website.

Wij maken gebruik van functionele cookies en cookies voor het verzamelen en analyseren van web statistieken. U geeft, door op 'Ja, accepteren' te klikken, toestemming voor het gebruik van cookies.

Wilt u meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan onze privacyverklaring

Geen cookies Ja, accepteren