Support Engineers aan het woord

Terug

Nico Mol

“Ormer faciliteert jouw eerste stap in de ICT.”

Functieomschrijving in eigen woorden
Als beginnende Engineer op de Servicedesk ben ik één van de eerste aanspreekpunten voor de gebruikers. Dagelijks komen er tal van uiteenlopende meldingen binnen. Het is van belang flexibel te zijn en snel te kunnen schakelen. Heldere en actieve communicatie met de gebruiker staat voorop, maar ook communicatie met de andere Engineers dient efficiënt te verlopen.

Hoe beschrijf jij jouw werkzaamheden?
Op een typische dag op de servicedesk dient de Engineer zorg te dragen voor meerdere communicatielijnen tegelijk, zowel extern als intern. Het is van belang om de hoofdzaken van de bijzaken te onderscheiden. Zo zorgt de Servicedesk dat de juiste informatie bij de juiste personen terechtkomt.

Wat is het leukste aan het werk?
Van nature ben ik erg nieuwsgiering. Ik vind het ronduit gaaf om een vraagstuk op te lossen en daarbij de gebruiker met een goed en begrepen gevoel verder de werkdag in te sturen. Het is dan ook een leuke uitdaging om eenieder op zijn of haar manier te benaderen en te helpen.

Welke eigenschappen zijn onmisbaar als je bij Ormer ICT of haar klanten wilt werken?
Idealiter heeft de Engineer zowel technische inzichten als sociale inzichten. Dit vormt een hoofdmoot voor de ervaring van de gebruiker. Oplossingen bieden, proactief meedenken en luisteren.


Ormer ICT is wettelijk verplicht om u toestemming te vragen voor het gebruik van cookies en soortgelijke technieken en u te informeren over het gebruik daarvan op onze website.

Wij maken gebruik van functionele cookies en cookies voor het verzamelen en analyseren van web statistieken. U geeft, door op 'Ja, accepteren' te klikken, toestemming voor het gebruik van cookies.

Wilt u meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan onze privacyverklaring

Geen cookies Ja, accepteren