Support Engineers aan het woord

Terug

Thomas da Luz

Wanneer ben je gestart bij Ormer ICT?
Vorig jaar oktober (2017) ben ik begonnen bij Ormer ICT als support engineer. Ik werk voor de detacheringstak binnen Ormer ICT. Dit houdt in dat ik bij verschillende bedrijven ingezet wordt als support engineer of servicedesk medewerker.

Hoe ben je bij Ormer ICT terecht gekomen? 
In mei vorig jaar werd ik benaderd door Ormer ICT via LinkedIn. Het leek mij een ideaal begin van mijn carrière, alleen was ik nog aan het afstuderen. We spraken af in september (na mijn afstuderen) nogmaals contact te hebben. Eenmaal afgestudeerd heb ik contact met Ormer ICT opgenomen. Daar kwam een leuke klus uit voor AWVN in Den haag. Het was mijn eerste opdracht waarbij ik hielp met de migratie naar de nieuwe laptops. Deze klus beviel zeer goed en dat was ook opgevallen bij Ormer ICT. Ik mocht daarna beginnen bij de servicedesk van Ormer ICT.

Wat is jouw studieachtergrond?
Ik heb een hbo-diploma commerciële economie met de specialisatie marketing en sales. In mijn afstudeerperiode heb ik gewerkt bij een IT bedrijf. Deze ervaring heeft voor mij bevestigd dat ik binnen de ICT-branche aan de slag wilde. Voorlopig richt ik mij op het verkrijgen van technische kennis, dat is in deze branche een must als je goed wilt blijven in je werk. IT is een zeer dynamische branche dus je zal jezelf regelmatig moeten bijscholen.

Hoe beschrijf jij jouw werkzaamheden en welke opdrachten heb je tot nu toe gedaan? 
Mijn functie binnen Ormer ICT is support engineer. Ik werk vaak op de helpdesk van IT-bedrijven of bij de local IT van bedrijven. Het voordeel van detachering is dat ik werk bij verschillende klanten. Dit bevalt mij goed want het werk is leuk, afwisselend en goed voor mijn ontwikkeling. Hierdoor heb ik in een korte periode veel ervaring opgedaan bij verschillende bedrijven. Ik heb gewerkt bij AWVN, Ormer ICT, een groot bouwbedrijf, een grote webwinkel en twee keer bij een grote telecomprovider.

Wat vind je leuk aan jouw werk en waar haal je je uitdaging en plezier vandaan?
Het goed helpen van klanten is waarvoor ik het doe. Als ik de zorgen van klanten kan wegnemen ben ik tevreden. Persoonlijk contact vind ik erg leuk. Daarnaast vind ik sleutelen met een computer fantastisch. Ik heb van mijn hobby mijn werk kunnen maken. De grootste uitdagingen binnen mijn werkzaamheden zijn de problemen die niet veel voorkomen. Het is dan de kunst om door middel van doorvragen en het uitsluiten van problemen, uiteindelijk tot de oplossing te komen. Een probleem oplossen waarvan je in eerste instantie dacht er niet uit te komen, voelt als een overwinning. 

Welke certificaten heb je tot nu toe behaald en hoe is dit verlopen?
Op dit moment heb ik het certificaat ‘windows 10: installing and configuring’ behaald. Het doel is om nog veel meer certificaten te behalen, Ormer ICT bevordert dit zeer. De examens en het lesmateriaal worden vergoed. De volgende stap is het behalen van een ITIL certificaat. Hierna wil ik mij gaan richten op databases.

Welke eigenschappen zijn onmisbaar als je bij Ormer ICT of haar klanten wilt werken?
Voor een beginnende IT’er met een helpdeskfunctie is klantvriendelijkheid, goed luisteren en vragen stellen zeer belangrijk. Affiniteit met IT is een pré. Als beginner hoef je geen ervaring en IT-gerelateerde diploma’s te hebben. Als je genoeg affiniteit en inzet hebt komt de kennis vanzelf.


Ormer ICT is wettelijk verplicht om u toestemming te vragen voor het gebruik van cookies en soortgelijke technieken en u te informeren over het gebruik daarvan op onze website.

Wij maken gebruik van functionele cookies en cookies voor het verzamelen en analyseren van web statistieken. U geeft, door op 'Ja, accepteren' te klikken, toestemming voor het gebruik van cookies.

Wilt u meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan onze privacyverklaring

Geen cookies Ja, accepteren